Αντιοξειδωτικό, αντιφλεγμονώδες και πολλά άλλα τα οφέλη της κανέλας για την υγεία!

Αντιοξειδωτικό, αντιφλεγμονώδες και πολλά άλλα τα οφέλη της κανέλας για την υγεία!

Εκτός από ένα δημοφιλές συστατικό μαγειρικής, η κανέλα είναι γνωστή και για τις φαρμακευτικές της ιδιότητες εδώ και χιλιάδες χρόνια. Η ξεχωριστή μυρωδιά και η γεύση της κανέλας προέρχονται από τα έλαιά της, τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κινναμαλδεΰδη – την ένωση που είναι υπεύθυνη για τις ισχυρές επιδράσεις του μπαχαρικού στην υγεία και το μεταβολισμό .

Υψηλή σε αντιοξειδωτικά

Η κανέλα είναι γεμάτη με αντιοξειδωτικά που προστατεύουν το σώμα από την οξειδωτική βλάβη που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες. Σε μια μελέτη που συνέκρινε την αντιοξειδωτική δράση 26 μπαχαρικών, η κανέλα κατέλαβε την υψηλότερη κατάταξη, ξεπερνώντας ακόμα και τα γνωστά αντιοξειδωτικά, όπως το σκόρδο και η ρίγανη.

Επειδή η δυτική διατροφή είναι συχνά επεξεργασμένη και στερείται αντιοξειδωτικών, θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση της φλεγμονής. Με την πάροδο του χρόνου, μια τέτοια φλεγμονή μπορεί να θέσει ένα άτομο σε κίνδυνο για χρόνιες παθήσεις υγείας. Η κανέλα περιέχει μεγάλο αριθμό πολυφαινολών, οι οποίες παρέχουν αυτά τα αντιοξειδωτικά αποτελέσματα. Αυτές οι πολυφαινόλες προστατεύουν τους ιστούς από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, αποτρέποντας εξαρχής την εμφάνιση ανεπιθύμητων φλεγμονωδών αντιδράσεων.

Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες της κανέλας

Επιπλέον, οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες βοηθούν τον οργανισμό να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις και να επιδιορθώσει τη βλάβη των ιστών. Μια συγκριτική μελέτη εξέτασε δύο είδη κανέλας για να εντοπίσει τα πιο αντιφλεγμονώδη φυτοχημικά τους. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η e-cinnamaldehyde και η 0-methoxy cinnamaldehyde είναι οι πιο ισχυρές βιοδραστικές ενώσεις.

Τα αποτελέσματα έδειξαν επίσης ότι η κανέλα και τα συστατικά της θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα για τη θεραπεία φλεγμονωδών καταστάσεων που σχετίζονται με την ηλικία, εάν οι θεραπευτικές συγκεντρώσεις είναι πιο στενά στοχευμένες. 

Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μπορούν να αυξηθούν γρήγορα, ειδικά με διατροφές πυκνές σε υδατάνθρακες. Οι δραματικές διακυμάνσεις του σακχάρου στο αίμα συμβάλλουν στο οξειδωτικό στρες και προκαλούν φλεγμονές, καταστρέφοντας τα κύτταρα του σώματος και αυξάνοντας τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών. 

Μια παλιά μελέτη που διεξήχθη σε μια ομάδα 60 ανδρών και γυναικών με διαβήτη τύπου 2 έδειξε ότι η κανέλα μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα τριγλυκεριδίων, γλυκόζης αίματος, ολικής χοληστερόλης, HDL χοληστερόλης και χοληστερόλης LDL. Μετά από 40 ημέρες, οι ερευνητές διαπίστωσαν μείωση της γλυκόζης κατά 18 έως 29 τοις εκατό, των τριγλυκεριδίων κατά 23 έως 30 τοις εκατό, της LDL χοληστερόλης κατά 7 έως 27 τοις εκατό και της ολικής χοληστερόλης κατά 12 έως 26 τοις εκατό.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, καθεμία από τις οποίες έπαιρνε ένα, τρία ή έξι γραμμάρια κανέλας κατά τη διάρκεια της θεραπείας με ινσουλίνη. Όλοι τους παρουσίασαν μειώσεις στον αριθμό της χοληστερόλης τους, οι οποίες συνεχίστηκαν πέρα ​​από τις 40 ημέρες. Δεν παρατηρήθηκαν αλλαγές στα επίπεδα της HDL χοληστερόλης, αλλά τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η καθημερινή λήψη κανέλας μπορεί να μειώσει τους παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με τον διαβήτη και τις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Καταναλώστε σε μικρές ποσότητες

Η κανέλα αναγνωρίζεται ως ασφαλής όταν καταναλώνεται ως γαστρονομικό μπαχαρικό σε μικρές ποσότητες. Γενικά, όχι περισσότερο από ένα κουταλάκι του γλυκού την ημέρα θεωρείται ασφαλές για τους περισσότερους ενήλικες και συνιστώνται μικρότερες δόσεις για τα παιδιά.

Να θυμάστε ότι η περισσότερη κανέλα που διατίθεται για αγορά στα σούπερ μάρκετ είναι 0f της ποικιλίας Cassia, η οποία έχει πιο έντονη γεύση και είναι πιο προσιτή. Ωστόσο, αυτή η ποικιλία είναι υψηλή σε ενώσεις που ονομάζονται κουμαρίνες, οι οποίες μπορεί να είναι τοξικές σε μεγάλες δόσεις.

Ορισμένες χώρες στην Ευρώπη ορίζουν ανεκτή ημερήσια πρόσληψη κουμαρίνης. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, αυτό είναι περίπου 0,1 mg ανά κιλό σωματικού βάρους. Ένα μέσο κουταλάκι του γλυκού κανέλα ζυγίζει περίπου 2,6 g, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε κουταλάκι του γλυκού κανέλα Cassia περιέχει περίπου 6,9 έως 18 mg κουμαρίνης. Σε αυτά τα επίπεδα, ένα μόνο κουταλάκι του γλυκού την ημέρα θα μπορούσε να θέσει τους ανθρώπους σε κίνδυνο για ηπατική βλάβη.

Είναι σημαντικό να αγοράσετε κανέλα Κεϋλάνης που είναι και η αυθεντική κανέλα για να κερδίσετε τα καλύτερα οφέλη για την υγεία. Αυτό το είδος κανέλας έχει χαμηλότερα επίπεδα κουμαρίνης και μπορεί να οφελή καλύτερα τους ανθρώπους.

Healthline.com

Δειτε ακόμα:

Ερευνα σοκ: Το 97% των νοσηλευόμενων ασθενών με Covid19 είχαν έλλειψη βιταμίνης D!

Μελέτη δείχνει πως η βιταμίνη Κ προσφέρει προστασία έναντι του COVID-19

Μελέτη: Eνώσεις κάνναβης εμποδίζουν την είσοδο του κορωνοϊού στα κύτταρα!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.