Έρευνα στην Ινδία έδειξε πως η Big Pharma επηρεάζει τις συνταγές των γιατρών κατά 98%!!!

Έρευνα στην Ινδία έδειξε πως η Big Pharma επηρεάζει τις συνταγές  των γιατρών κατά 98%!!!

Πόσο αντίκτυπο έχουν οι δραστηριότητες μάρκετινγκ των φαρμακευτικών εταιρειών στην πρακτική της συνταγογράφησης των γιατρών; Ένας μεγάλος όγκος γιατρών στην Ινδία παραδέχτηκε ότι ένα από αυτά είναι σίγουρα το μεγάλο φαρμακευτικό μάρκετινγκ καθώς επηρεάζει τις συνταγές του 98% των γιατρών στη χώρα.

Μια τριετής μελέτη με δείγμα 1.100 γιατρούς πραγματοποιήθηκε από τη σχολή διοίκησης στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Γκουτζαράτ (GTU). Η μελέτη αποκάλυψε ότι το 97,6% των γιατρών έχουν δεχτεί προωθητικές δραστηριότητες από φαρμακευτικές εταιρείες, αναφέρει η Times of India .

Ένας τεράστιος όγκος όλων των ειδικοτήτων —παιδίατροι, οδοντίατροι, γενικοί ιατροί, γυναικολόγοι ή συμβουλευτικοί γιατροί — παραδέχτηκαν ότι οι βασικότεροι λόγοι που επηρέασαν τις αποφάσεις συνταγογράφησης, ήταν: η διαχείριση πελατειακών σχέσεων, και η χορηγία αντιπροσώπου του προϊόντος τους.

Το φαρμακευτικό μάρκετινγκ επηρεάζει τις συνταγές του 98% των γιατρών

Άλλοι παράγοντες που ανέφεραν οι γιατροί περιελάμβαναν ακριβές συνδρομές σε περιοδικά υγειονομικής περίθαλψης, μεγαλύτερη ποσότητα πακέτων ή δειγμάτων, εστιασμένο ψηφιακό μάρκετινγκ και επαναλαμβανόμενες υπενθυμίσεις από ιατρικούς εκπροσώπους να γράψουν συνταγή για τα φάρμακά τους.

Για παράδειγμα, το 88% των γιατρών επιθυμούσαν οι MR να κατανοήσουν σε βάθος τα προϊόντα τους, το 91% των γιατρών είπε ότι πρωτοβουλίες φαρμακευτικών εταιρειών για συνεχή ιατρική εκπαίδευση (CME) των γιατρών επηρεάζει τη συνταγογράφηση, το 98% των γιατρών αναγνώρισε ότι οι στρατηγικές διαχείρισης πελατειακών σχέσεων υπηρέτησαν ένα βασικό μέρος, και το 75% των γιατρών θεώρησε ότι η ποσότητα των δωρεάν δειγμάτων που παρέχονται τείνει να επηρεάζει και τη συμπεριφορά τους στη συνταγογράφηση.

Ο ιατρός και ερευνητής Krunal Vishavadia της Σχολής Διοίκησης της GTU, που έκανε την έρευνα, είπε πως, το 88% των γιατρών επιθυμούσαν να κατανοήσουν σε βάθος τα προϊόντα τους, το 91% των γιατρών είπε ότι πρωτοβουλίες φαρμακευτικών εταιρειών για συνεχή ιατρική εκπαίδευση επηρέαζε τη συνταγογράφηση, και το 98% των γιατρών αναγνώρισε ότι οι στρατηγικές διαχείρισης πελατειακών σχέσεων υπηρέτησαν ένα βασικό μέρος.

Σύμφωνα με τον ερευνητή, το 23% των γιατρών ήταν αναποφάσιστοι στο να δώσουν απαντήσεις.

Όταν επρόκειτο για χορηγίες εταιρειών φαρμάκων, όπως δώρα υψηλής αξίας, ιατρικά προϊόντα ή χρηματικά ποσά για διεθνή συνέδρια, οι γιατροί αρνήθηκαν να απαντήσουν στον ερευνητή.

Πολλοί από τους γιατρούς στην έρευνα γνώριζαν τον Ενιαίο Κώδικα Φαρμακευτικών Πρακτικών Μάρκετινγκ (UCPMP), που τα απαγορεύει.

Ο Vishavadia ανέφερε ότι οι γενικοί ιατροί (GP, MBBS και GP, Non-MBBS) αντιπροσωπεύουν το 34% όλων των γιατρών στη χώρα και γράφουν το 39% όλων των φαρμάκων.

Οι οδοντίατροι έρχονται δεύτεροι με συνεισφορά 14% και μερίδιο συνταγογράφησης 11% , ακολουθούμενοι από συμβούλους γιατρούς με συνεισφορά 8% και μερίδιο συνταγογράφησης επίσης 8% . Με μέσο όρο 788 συνταγές κάθε μήνα, ή 26 την ημέρα, οι παιδίατροι είχαν τις περισσότερες συνταγές.

Πηγή timesofindia

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.