Για δευτερόλεπτα αποφεύχθηκε νέα τραγωδία μετωπικής σύγκρουσης τρένων του προαστιακού έξω από την Αθήνα!

Για δευτερόλεπτα αποφεύχθηκε νέα τραγωδία μετωπικής σύγκρουσης τρένων του προαστιακού έξω από την Αθήνα!

Τα τρένα σταμάτησαν ευτυχώς λίγο πριν γίνει το μοιραίο. Άλλοι μιλούν για απόσταση κάτω του ενός χιλιομέτρου, δηλαδή λίγων δευτερολέπτων και άλλοι για απόσταση σχεδόν τριών χιλιομέτρων

Αναζητείται (άλλη μια φορά) το υλικό από τις συνομιλίες μέσω ασυρμάτου και οι καταγραφές από τις εντολές των σταθμαρχών!

Το περιστατικό έγινε σήμερα το πρωί, στις 9.13, η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων του προαστιακού σιδηροδρόμου, έξω από την Αθήνα αποφεύχθηκε κυριολεκτικά για λίγα δευτερόλεπτα. Οι δύο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση και σε σημείο όπου η κίνηση γίνεται σε μονή γραμμή των Αγίων Αναργύρων.

Η παραλίγο νέα τραγωδία αποδίδεται σε αδιανόητο λάθος του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), ο οποίος θεώρησε ότι η μία αμαξοστοιχία, η 1210 που ερχόταν από Αθήνα προς Αεροδρόμιο είχε ήδη περάσει από το τμήμα της μονής γραμμής και έδωσε εντολή στην άλλη, την 1307 που ερχόταν από Κιάτο, να «περάσει ελεύθερα».

Τα δύο τρένα που ήταν γεμάτα κόσμο, βρέθηκαν έτσι να κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις και σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης με ταχύτητα περίπου 60 χιλιομέτρων ανά ώρα.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η σύγκρουση αποφεύχθηκε καθαρά από τύχη χάρη στα αντανακλαστικά του μηχανοδηγού της 1210 που άκουσε από τον ασύρματο VHF την συνομιλία του σταθμάρχη στο ΣΚΑ και την εντολή προς τον μηχανοδηγό της 1307. Σημειωτέον ότι μηχανοδηγός στην 1210 ήταν ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) Δημήτρης Κουτσιαύτης.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούνιο, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Δ. Κουτσιαύτης είχε δεχθεί προσωπική επίθεση από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα με αφορμή περιστατικό που είχε σημειωθεί πριν τα Χριστούγεννα του 2023 και πάλι κοντά στο ΣΚΑ. Στους μήνες που ακολούθησαν, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, είχε εκδώσει σειρά ανακοινώσεων για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και την ελλιπή λειτουργία των συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας και ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι «το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών» ζητώντας από την Hellenic Train να πράξει τα δέοντα. Προφανώς, εάν «τα δέοντα» ήταν να απολυθεί οριστικά ο κ. Κουτσιαύτης (του είχαν ήδη επιβληθεί άλλες κυρώσεις), σήμερα δεν θα ήταν εκείνος να εντοπίσει εγκαίρως το σφάλμα ώστε να αποτραπεί η σύγκρουση.

Το περιστατικό αξιολογείται ως πολύ σοβαρό και ήδη αναζητείται το υλικό από τις συνομιλίες μέσω ασυρμάτου, όπως επίσης οι καταγραφές από τις εντολές που δόθηκαν από τους σταθμάρχες του ΟΣΕ. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη δοθεί εντολή για την απομάκρυνση του ρυθμιστή του ΟΣΕ στο ΣΚΑ από την θέση ευθύνης του.

Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΟΣΕ, δίνοντας εξηγήσεις για το περιστατικό. 

Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο. Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.

Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. ΠΡOTOY εισέλθει στην μονή γραμμή.

Κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:

• Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.

• Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.

• Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.

• Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.

Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών».

Δείτε ακόμα: Οι Οργουελικοί νόμοι της ΝΔ: Λήστεψαν ηλικιωμένη, της πήραν €120.000 και αφέθηκαν ελεύθεροι επειδή τα επέστρεψαν – Σύμφωνα με την νέα διάταξη του Ποινικού Κώδικα!

Αφήστε μια απάντηση