Μελέτη δείχνει πως η βιταμίνη Κ προσφέρει προστασία έναντι του COVID-19

Μελέτη δείχνει πως η βιταμίνη Κ προσφέρει προστασία έναντι του COVID-19

Η σωστή διατροφή είναι γνωστό ότι μπορεί να προστατέψει τον οργανισμό απο πολλές παθήσεις και πολλά προβλήματα υγείας και το COVID-19 δεν αποτελεί εξαίρεση. Ενώ ο ψευδάργυρος, η βιταμίνη C και η βιταμίνη D έχουν τραβήξει μεγάλη προσοχή όταν πρόκειται για τον COVID-19, οι ερευνητές επισημαίνουν τώρα και ένα ακόμη χρήσιμο θρεπτικό συστατικό: τη βιταμίνη Κ.

Αυτή η λιποδιαλυτή βιταμίνη είναι ήδη γνωστή για το ρόλο της στην πήξη του αίματος και γι’ αυτό θα μπορούσε να έχει προστατευτική δράση κατά του COVID-19 δεδομένης της ικανότητας του ιού να μειώνει την πήξη του αίματος των ελαστικών ινών στους πνεύμονες.

Σε σοβαρές περιπτώσεις COVID-19, η θρομβοεμβολή είναι αρκετά συχνή. Αυτό συμβαίνει όταν ένας θρόμβος αίματος φράζει ένα αιμοφόρο αγγείο. Πολλοί ασθενείς μπορεί επίσης να εμφανίσουν πήξη, η οποία είναι διαταραχή της ικανότητας του αίματος να σχηματίζει θρόμβους. Και οι δύο καταστάσεις συνδέονται με χαμηλότερα ποσοστά επιβίωσης από τη νόσο.

Σε μια μελέτη Preprint , Ολλανδοί ερευνητές πρότειναν ότι τα άτομα με σοβαρό COVID-19 μπορεί να έχουν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Κ. Έγραψαν: «Η πήξη είναι μια περίπλοκη ισορροπία μεταξύ των διαδικασιών προώθησης και διάλυσης θρόμβων στις οποίες η βιταμίνη Κ παίζει πολύ γνωστό ρόλο».

Οι ερευνητές εξέτασαν 123 ασθενείς που εισήχθησαν σε νοσοκομείο στην Ολλανδία με COVID-19, καθώς και 184 ασθενείς “ελέγχου” (με εικονικό φάρμακο). Αφού μελέτησαν τα επίπεδα βιταμίνης Κ και αποικοδόμησης ελαστίνης των ασθενών, διαπίστωσαν ότι οι ασθενείς με τον ιό που είχαν δυσμενή έκβαση είχαν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα της πρωτεΐνης dp-ucMGP, η οποία υποδηλώνει χαμηλή βιταμίνη Κ, σε σύγκριση με άτομα με λιγότερο σοβαρή νόσο.

Οι ερευνητές σημείωσαν: «Η κατάσταση της βιταμίνης Κ ήταν μειωμένη σε ασθενείς με COVID-19. Επίσης, η χαμηλή κατάσταση βιταμίνης Κ φαίνεται να σχετίζεται με επιταχυνόμενη αποικοδόμηση ελαστίνης. Απαιτείται τώρα μια δοκιμή παρέμβασης για να αξιολογηθεί εάν η χορήγηση βιταμίνης Κ βελτιώνει την έκβαση σε ασθενείς με COVID-19».

Μιλώντας στον Guardian για τα αποτελέσματα, ο συγγραφέας της μελέτης Δρ. Rob Janssen υποστήριξε τη λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης Κ, με εξαίρεση αυτούς που λαμβάνουν αντιπηκτικά φάρμακα.

«Έχουμε μια παρέμβαση που δεν έχει παρενέργειες, ακόμη και λιγότερο από ένα εικονικό φάρμακο. Υπάρχει όμως μια σημαντική εξαίρεση για τα άτομα που λαμβάνουν αντιπηκτικά φάρμακα. Είναι απολύτως ασφαλές σε όλους τους άλλους ανθρώπους. Η συμβουλή μου θα ήταν να πάρετε αυτά τα συμπληρώματα βιταμίνης Κ. Ακόμα κι αν δεν βοηθάει κατά του σοβαρού Covid-19, είναι καλό για τα αιμοφόρα αγγεία, τα οστά σας και πιθανώς και για τους πνεύμονες».

Πώς να πάρετε περισσότερη βιταμίνη Κ

Αν ψάχνετε για συμπληρώματα βιταμίνης Κ, θα βρείτε ότι υπάρχουν δύο τύποι: βιταμίνη Κ1 ή φυλλοκινόνη και βιταμίνη Κ2 ή μενακινόνες.

Μπορείτε να πάρετε τη βιταμίνη Κ1 από φυλλώδη πράσινα όπως το μπρόκολο, το λάχανο, το σπανάκι και να βοηθήσει το αίμα σας να πήξει σωστά. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η ικανότητα του οργανισμού να απορροφά τη βιταμίνη Κ1 από τις τροφές είναι αρκετά χαμηλή, με μόλις το 10 τοις εκατό της να απορροφάται.

Η βιταμίνη Κ2 είναι γνωστή για το ρόλο της στην υγεία της καρδιάς και των οστών και μπορεί να βρεθεί σε ζωικά προϊόντα που τρέφονται με χόρτο, όπως τα γαλακτοκομικά, το κρέας, τα αυγά και το συκώτι. Τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το ξινολάχανο, το νάτο και ορισμένα τυριά είναι επίσης καλές πηγές βιταμίνης Κ2.

Σχεδόν όλη η βιταμίνη Κ2 σε τρόφιμα όπως το τυρί απορροφάται εύκολα από τον οργανισμό. Το Natto (φασόλια σόγιας που έχουν υποστεί ζύμωση), είναι η καλύτερη πηγή, αλλά για όσους δεν το βρίσκουν, ορισμένα τυριά λειτουργούν καλά, ειδικά τα ολλανδικά τυριά όπως το edam και το gouda και τα γαλλικά τυριά munster και brie.

Επειδή η βιταμίνη Κ είναι λιποδιαλυτή, είναι σημαντικό να την καταναλώνετε με λίπος, όπως το ελαιόλαδο, για να βελτιωθεί η απορρόφηση. Πολλές τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Κ2 τυχαίνει να είναι επίσης πλούσιες σε λιπαρά, όπως το κρέας, το τυρί και οι κρόκοι αυγών.

Υπάρχουν ακόμα τόσα πολλά που οι επιστήμονες μαθαίνουν για τον COVID-19, αλλά μελέτες όπως αυτές υπογραμμίζουν τη σημασία μιας ολοκληρωμένης διατροφής που παρέχει ποικίλα θρεπτικά συστατικά για τη βέλτιστη υγεία.

Σημείωση συντάκτη: Ακόμα κι αν η βιταμίνη Κ απο μόνη της, βοηθάει ελάχιστα ή και καθόλου, το σίγουρο είναι πως ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα προστατεύει καλύτερα απο όλες τις ασθένειες και σίγουρα κι απο τον Covid19.

Πηγές:

Νaturalnews.com

TheEpochTimes.com

NutraIngredients.com

Δειτε ακόμα: Έρευνα δείχνει ότι τo μέλι σε συνδιασμό με το μαύρο κύμινο, βοηθά στη γρήγορη ανάρρωση των ασθενών με Covid!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.