Ο Δήμαρχος της Αθήνας Χάρης Δούκας, συνάντησε τον εμπνευστή των «15λεπτών πόλεων» – Τι είναι αυτό που δεν θα σου πουν και πρέπει να γνωρίζεις;

Ο Δήμαρχος της Αθήνας Χάρης Δούκας, συνάντησε τον εμπνευστή των «15λεπτών πόλεων» – Τι είναι αυτό που δεν θα σου πουν και πρέπει να γνωρίζεις;

Η πολιτική του νέου Δημάρχου Χάρη Δούκα, που έχει σκοπό να διαμορφώσει την Αθήνα ως μια πόλη του 15λεπτου, ήταν ήδη γνωστή πριν απο τις εκλογές, είχαμε αναφερθεί στο θέμα: Χάρης Δούκας: Ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων που παρουσίασε το μοντέλο του WEF της πόλης των «15 λεπτών».

Οι πόλεις των 15λεπτων παρουσιάζονται απο τον Χάρη Δούκα κι απο τα ελληνικά ΜΜΕ, ως πόλεις όπου οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε όλες τις βασικές υπηρεσίες μέσα σε 15 λεπτά, χρησιμοποιώντας τα πόδια ή το ποδήλατο. Παραβλέποντας να σου πουν την πλήρη αλήθεια και τον σκοπό των οποίο σχεδιάστηκαν και προβλήθηκαν απο το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.

Η ανάρτηση του Χάρη Δούκα στο Χ, για την συνάντηση του με τον Κάρλος Μορένο

Σήμερα είχα την τιμή να συναντηθώ με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου της Σορβόννης, Κάρλος Μορένο, εμπνευστή της «πόλης των 15 λεπτών», δηλαδή μία πόλη όπου οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε όλες τις βασικές υπηρεσίες (υγεία, παιδεία, εκπαίδευση, πράσινο, ψυχαγωγία) μέσα σε 15 λεπτά, χρησιμοποιώντας τα πόδια ή το ποδήλατο. Εξετάζουμε τις δυνατότητες εφαρμογής του συγκεκριμένου μοντέλου στην Αθήνα. Συμφωνήσαμε να συγκροτηθούν κοινές ομάδες εργασίας και να διερευνηθούν οι δυνατότητες ολιστικών παρεμβάσεων σε πιλοτικό επίπεδο, σε επιλεγμένα σημεία της πόλης μας. Είναι ένα σχέδιο που ήδη υλοποιείται στο εξωτερικό, από το Παρίσι μέχρι τη Σανγκάη.

Ποιος είναι όμως πραγματικά ο Carlos Moreno και πως κατάφερε να ξεσηκώσει την Οξφόρδη σε τεράστιες κινητοποιήσεις εναντίον του.

Η Οξφόρδη υπήρξε η πρώτη πόλη που από τον Νοέμβριο του 2022, το συμβούλιο της κομητείας ενέκρινε ένα πειραματικό μοντέλο κυκλοφορίας για την αντιμετώπιση της συμφόρησης. Το φθινόπωρο του 2024, έξι μέρη κυκλοφορίας θα χωρίσουν το κέντρο σε ζώνες 15λεπτών, με τους οδηγούς να διαθέτουν μόνο 100 άδειες ετησίως για να εξέλθουν από αυτές. Το ακούσατε αυτό πουθενά;

Οι ζώνες αυτές θα παρακολουθούνται από κάμερες Automatic Number Plate Recognition (ANPR) δηλαδή θα έχουν 24ωρο έλεγχο και τυχόν ταξίδια που θα πραγματοποιούνται έξω απο αυτές τις ζώνες χωρίς άδεια θα επιφέρουν πρόστιμα. 

Ανακοινώνοντας το σχέδιο του πριν ακόμα εγκριθεί, ο Duncan Enright, το τότε μέλος του υπουργικού συμβουλίου, είπε στους Sunday Times  ότι το πρόγραμμα θα μετέτρεπε την Οξφόρδη σε μια πόλη 15 λεπτών: «Πρόκειται να βεβαιωθείτε ότι έχετε το κοινοτικό κέντρο που έχει όλες αυτές τις βασικές ανάγκες, τα ψώνια, το φαρμακείο, τον γενικό γιατρό, τα σχολεία που πρέπει να έχει κάθε γειτονιά 15 λεπτών», είπε.

Η ιδέα της πόλης των 15 λεπτών χρονολογείται από το 2015 όταν ο Carlos Moreno επινόησε τον όρο. Ο Moreno, καθηγητής στη Σορβόννη, συγκέντρωσε μια σειρά από έννοιες πολεοδομικού σχεδιασμού κάτω από ένα νέο τσιτάτο και την προωθητική ιδέα ότι όλα όσα χρειάζεται ο μέσος κάτοικος της πόλης πρέπει να είναι διαθέσιμα σε μικρή απόσταση με τα πόδια ή με ποδήλατο. 

Λίγα χρόνια αργότερα, οργανισμοί όπως το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ υποστήριξαν ότι ο Covid είχε δώσει σε αυτή την ιδέα μια νέα επείγουσα ανάγκη, με τον Moreno να ισχυρίζεται σε μια ομιλία του στο Ted το 2021, ότι οι πόλεις μετά την πανδημία θα ήταν πολύ πιο χρήσιμες στο «διάστημα μεγέθους ανθρώπου».

Οι υποστηρικτές του προγράμματος της Οξφόρδης είπαν ότι επρόκειτο να μετατρέψει την πόλη σε αυτάρκεις γειτονιές. Όμως δεν έχει καμιά σχέση με αυτό. Το μόνο που περιλάμβανουν είναι κάμερες, άδειες και πρόστιμα!

Αυτό πίστευαν και οι κάτοικοι της Οξφόρδης, μέχρι που βρεθηκαν σε ένα άνευ προηγουμένου επίπεδο ελέγχου στον δημόσιο χώρο και στην καθημερινή ζωή τους…

Τι πραγματικά είναι οι πόλεις των 15 λεπτών

Οι «πόλεις 15 λεπτών» ή αλλιώς «έξυπνες» πόλεις, που τις προωθούν με ψέματα τα ΜΜΕ, και που οραματίζεται το WEF. Προέρχονται φυσικά απο το μοντέλο της Κίνας και θα είναι το κλειδί για τα κλιματικά lockdown, όπως και ο προθάλαμος για το κοινωνικό μας πιστωτικό σκορ.

Όπως έχει πει ο ειδικός σε θέματα ιδιωτικότητας Vincent Mosco, «Το όφελος από τις έξυπνες πόλεις πηγαίνει ξεκάθαρα στις αρχές που είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν την σύγχρονη υψηλή τεχνολογία για να επεκτείνουν και να εμβαθύνουν την επιτήρηση. Πηγαίνει επίσης στις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας που επωφελούνται πρώτα από την κατασκευή της υποδομής της έξυπνης πόλης και δεύτερον από την εμπορευματοποίηση και την κατανάλωση προϊόντων ολόκληρου του χώρου της έξυπνης πόλης. 

Οι πολίτες αυτών των “έξυπνων πόλεων” ανταλλάσουν τις ευκολίες τους, με το μεγάλο κόστος της ελευθερία τους .» Μια τέτοια μεγάλη έξυπνη πόλη της Κίνας είναι γνωστή ως Greater Bay Area και ο ιστότοπος του WEF την οραματίζεται για όλο τον σύγχρονο δυτικό κόσμο.

Η ιδέα φυσικά ξεκίνησε απο την Κίνα, η οποία πρωτοπορεί παγκοσμίως με τέτοιες κοινότητες υψηλής τεχνολογίας στις οποίες οι κάτοικοι παρακολουθούνται όλο το εικοσιτετράωρο, κάθε δράση τους είναι υπό συνεχή επιτήρηση και κάθε συσκευή συνδέεται με έναν κεντρικό εγκέφαλο που λειτουργεί από τεχνητή νοημοσύνη με το οποίο μπορούν να βλέπουν ακόμα και τι έχουν μέσα στο ψυγείο τους. 

Όπως σχολιάζουν εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης στην Βρετανία και στις ΗΠΑ, «δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας τρόπος για να περιορίσουν, να εξαναγκάσουν, να επιβάλουν πρόστιμα, να τιμωρήσουν, να παρακολουθήσουν και να περιορίσουν το θεμελιώδες δικαίωμα της ελεύθερης κυκλοφορίας των κατοίκων».

Αντίθετα τα κυρίαρχα ΜΜΕ παρουσιάζουν τα πράγματα πολύ ωραιοποιημένα. Ο Guardian επιτέθηκε σε όσους διαμαρτύρονται αποκαλώντας τους «συνομωσιολόγους» και τι άλλο.. ακροδεξιούς, που όπως είπε φοβόντουσαν «τους πιο πράσινους δρόμους φιλικούς προς τους ανθρώπους». 

Ένα άρθρο του Forbes προσδιόρισε όσους αντιτίθενται στις πόλεις των 15 λεπτών ως ανθρώπους που μοιράζονται την άρνηση του κλίματος, την υποβάθμιση των θανατηφόρων επιπτώσεων του Covid και τις πεποιθήσεις κατά των εμβολίων».

Σχετικό: Δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan «Όποιος αντιτίθεται στις πόλεις 15λεπτών είναι ακροδεξιός εξτρεμιστής, αρνητής του Covid και… του εμβολίου».

Μάλιστα στο άρθρο του Forbes , ο ίδιος ο Moreno (που συνάντησε ο Δούκας) μίλησε για επικίνδυνους συνομωσιολόγους: «Τα ψέματά τους είναι τεράστια… οι κάμερες δεν θα σηματοδοτήσουν ποιος μπορεί να βγει έξω. κι αν η μητέρα σου μένει σε άλλη γειτονιά, δεν θα πρέπει να ζητήσεις άδεια να τη δεις» είπε ο Moreno.

Μπορεί όντως να μην σας απαγορεύσουν να επισκεφτείτε τη μητέρα σας, ανάλογα με τις αποστάσεις πάντα και την ικανότητά σας να κάνετε ποδήλατο. Το να την επισκεφτείτε όμως με ένα αυτοκίνητο η μια μοτοσυκλέτα που παράγει αποτύπωμα άνθρακα, αυτό θα σας έκανε να πληρώσετε φόρο – είναι κάτι περιγράφεται ξεκάθαρα στο σχέδιο Χαμηλής Κυκλοφορίας (LTN).

Στην Αγγλία η αντίδραση του κόσμου είναι μεγάλη ακτιβιστές σπάζουν τις κάμερες ελέγχου και τα οχήματα Χαμηλών Εκπομπών (Ulez). Αυτός είναι ένας βασικός λόγος που αποφεύγουν να σου πουν την αλήθεια.

Αυτά τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με κάμερες ANPR για να σαρώνουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των διερχόμενων οχημάτων, στήθηκαν παντού ώστε να βεβαιωθούν ότι κάτοικοι των 15λεπτων πόλεων συμμορφώνονται με την Ζώνη Εξαιρετικά Χαμηλών Εκπομπών Ulez. Τα οχήματα αυτά ελέγχουν αν ο οδηγός ξεπεράσει το όριο, αν το κάνει χρεώνεται με 12,50 £ την ημέρα, προς το παρόν, γιατί οι πόλεις των 15λεπτών δεν έχουν ολοκληρώσει ακόμα το δυστοπικό τους έργο.

Οι κάμερες και τα οχήματα που υπέστησαν ζημιές κατάφεραν να κάνουν ασύμφορη την συνέχεια του έργου. Επιπλέον, οι πολίτες αρνούνται να πληρώσουν τα πρόστιμα και μετακινούνται ελεύθερα απο την μια ζώνη ελέγχου στην άλλη. Αυτό ήταν μια νίκη γιατί ο δήμαρχος αναγκάστηκε να αναβάλει το πρόγραμμα.

Μείνετε ξύπνιοι, μείνετε ενημερωμενοι.

Διαβάστε περισσότερα για τις έξυπνες πόλεις ώστε να γνωρίζεται τι μας ετοιμάζουν: Οι «έξυπνες πόλεις» ή πιο σωστά τα «ανοικτά στρατόπεδα συγκέντρωσης» – Εξηγεί πρώην μηχανικός της Silicon Valley που έγινε πληροφοριοδότης!

Αφήστε μια απάντηση