Τέμπη: Η νέα συμπληρωματική έκθεση Κοκοτσάκη, δεν αφήνει καμία αμφιβολία στην έκρηξη και την πυρκαγιά που ακολούθησε και έκαψε τους ανθρώπους ζωντανούς!

Νέα στοιχεία για το πολύνεκρο έγκλημα στα Τέμπη, όσον αφορά στην έκρηξη και την πυρκαγιά που ακολούθησε στα δύο τρένα μετά την σύγκρουσή τους, καθώς και επιπλέον αναλύσεις των βίντεο και των ηχητικών από τις μαγνητοφωνήσεις του 112, κατατέθηκαν την Παρασκευή (17/01) με νέα συμπληρωματική αναφορά στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, Σωτήρη Μπακαΐμη, από τον ειδικό πραγματογνώμονα πυρκαγιών και τεχνικό σύμβουλο οικογενειών θυμάτων, Βασίλη Κοκοτσάκη.
Στην συμπληρωματική έκθεση του κ. Κοκοτσάκη, αναλύονται καρέ καρέ τα βίντεο που απεικονίζουν την σύγκρουση των αμαξοστοιχιών, η πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε, καθώς και ο συσχετισμός των ηχητικών από τις μαγνητοφωνήσεις του 112, με τα βίντεο και τον τελικό θάνατο των διασωθέντων της σύγκρουσης, αλλά απανθρακωθέντων σε δεύτερο χρόνο από τη φωτιά που προκλήθηκε από «αρωματικούς υδρογονάνθρακες».
Ο συνδυασμός των στοιχείων της εικόνας και του ηχητικού του 112 που ενεργοποιήθηκε και κατέγραψε τα τελευταία λόγια όσων επέζησαν από τη σύγκρουση, αποτυπώνει την τραγική πραγματικότητα των τελευταίων λεπτών όσων βρίσκονταν στο πρώτο βαγόνι της μοιραίας αμαξοστοιχίας Intercity 62 και επέζησαν από τη σύγκρουση, αλλά πέθαναν στη μεγάλη φωτιά που ακολούθησε.
«Είναι σαφές πλέον ότι ο θάνατος των διασωθέντων επιβατών δεν προήλθε από φυσιολογική καύση οχημάτων (τρένων) μετά την σύγκρουση, ούτε όμως από αυτή καθ’ αυτή την πυρόσφαιρα, αλλά από το είδος της καύσης που προκλήθηκε από συγκεκριμένα μεταφερόμενα υλικά (χημικοί διαλύτες-υδρογονάνθρακες) αφού μόνο αυτά τα υλικά θα μπορούσαν λόγω της φυσιολογίας και των συστατικών τους, να προκαλέσουν τέτοια φαινόμενα» αναφέρεται στην σχετική έκθεση, και συμπληρώνεται πως:
«Δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία, ότι μεγάλος αριθμός επιβατών δεν έχασαν την ζωή τους από την σύγκρουση, αλλά από την παραπάνω περιγραφόμενη κατάσταση, δηλαδή εάν στον χώρο δεν υπήρχαν τα εύφλεκτα υγρά τα οποία διέρρευσαν και ανεφλέγησαν, οι επιβάτες αυτοί θα είχαν διασωθεί. Η πιθανότητα επιβίωσης όμως στις συνθήκες αυτές με την συμμετοχή των συγκεκριμένων εύφλεκτων ουσιών, ήταν αδύνατη, και δυστυχώς για πολλούς από αυτούς η κλιμάκωση των φαινομένων σε βάρος τους, ήταν αρκετά χρονοβόρα, επώδυνη και εν πλήρη συνείδηση για τους τραγικούς επιβάτες που τα υπέστησαν».


«Η, από την αρχή, αποδόμηση του ελαίου σιλικόνης με επιστημονικό τρόπο από εμάς δεν ελήφθη υπόψη, όπως δεν ελήφθησαν υπόψη και πραγματικά στοιχεία που υπήρχαν στην δικογραφία, όπως:
- Η παντελής απουσία απόδειξης καύσης ελαίου σιλικόνης, αφού το σημαντικότερο και πολύ ευδιάκριτο σε τέτοια περίπτωση παράγωγο καύσης οξείδιο του πυριτίου, θα έπρεπε να ανιχνευτεί παντού στα δείγματα που εξέτασε το χημείο του κράτους και όμως δεν συνέβη.
- Το αποδεικτικό αυτό γεγονός όμως αυτό αν και αυταπόδεικτο σε κάθε ερευνητή, δεν εμπόδισε τους αρμοδίους όχι να αποκλείσουν το έλαιο σιλικόνης ως έπρεπε, αλλά αντίθετα να το εμπλέξουν επικαλούμενοι ανύπαρκτες ή αμφιλεγόμενες έρευνες και θεωρίες με αποτέλεσμα η έρευνα επί των πραγματικών αιτίων ουσιαστικά να μην γίνει ποτέ.
- Η απόδειξη επίσης ότι το έλαιο σιλικόνης δεν είχε ποτέ εμπλακεί στη κλιμάκωση του φαινομένου, υπήρχε από την πρώτη στιγμή στην δικογραφία, αφού στον φάκελο αυτοψίας της ΕΛΑΣ, υπήρχε φωτογραφικό υλικό στο οποίο φαινόταν μεγάλες ποσότητες ελαίου σιλικόνης άκαυστου υπό μορφή λίμνης, να βρίσκονται στον χώρο, (Κάτω από το σώμα της 1η μηχανής του εμπορικού)».
Παράλληλα, η τοποθέτηση καταγεγραμμένου ηχητικού της κλήσης του κινητού τηλεφώνου προς το 112 με τους αναπτυχθέντες διαλόγους, πάνω στην ροή της εικόνας από βιντεοληπτικό υλικό, επίσης ενισχύει και αποδεικνύει την αιτία, καθώς και τον μηχανισμό θανάτου των διασωθέντων από την σύγκρουση επιβατών, σύμφωνα με τον κ. Κοκοτσάκη.
- «Με απόλυτη βεβαιότητα πλέον διαπιστώνεται ότι στον χώρο που διαδραματίζονται τα τραγικά γεγονότα, ευρίσκονται: Οι 2 κάτοχοι των δύο κινητών που εξέπεμψαν σήμα γεωεντοπισμού, τα 2 κορίτσια που αναφέρονται και 1 άνδρας. Ασφαλώς επειδή υπάρχουν περιοδικά κραυγές, μακρύτερα των συσκευών, οι ευρισκόμενοι στο σημείο επιβάτες, είναι πολλοί περισσότεροι.
- Η ανάλυση εικόνας και διαλόγων αποδεικνύει ότι βαθμιαία και κλιμακωτά η κατάσταση των διασωθέντων από την σύγκρουση επιβαρυνόταν, και ιδιαίτερα μετά από κάθε αναζωπύρωση.
- Επιβάτες του τρένου αποδεικνύεται πλέον ότι και είχαν διασωθεί της σύγκρουσης και είχαν πλήρη συναίσθηση της κατάστασης που βρισκόταν, ζούσαν δε με αγωνία την σε βάρος τους κλιμάκωση της πυρκαγιάς και των συνεπειών της.
- Η πρωταγωνιστής των διαλόγων επιβάτης, περιγράφει με ακρίβεια την κατάσταση που προκύπτει από την καύση, αφού οι κλήσεις της για βοήθεια ταυτίζονται στην εικόνα με την κλιμάκωση του φαινομένου, όπως προκύπτει από την προσαρμογή του ήχου πάνω στην εικόνα. Η δε αναφορά της για έλλειψη οξυγόνου οφείλεται στην προκύπτουσα μεγάλη αναζωπύρωση της της καύσης υλικών τέτοιων που προκαλούν τοπικά και άμεσα την καύση (οξείδωση) μεγάλων ποσοτήτων αέρα.
- Τέλος η μοιραία διαπίστωσή της για το επερχόμενο τέλος και ο αποχαιρετισμός στην φίλης της, ταυτίζονται στο βίντεο με την μεγάλη αναζωπύρωση της εστίας φωτιάς στο σημείο εγκλωβισμού τους, εικόνα για την οποία είχε πλήρη συναίσθηση.
- Ο συνολικός χρόνος των δραματικών συνθηκών που βίωσαν οι επιβάτες αυτοί, ήταν μεν τραγικά μεγάλος και εφιαλτικός, αλλά πολύ μικρός για φυσιολογική επέκταση φωτιάς η οποία θα έκαιγε συμβατά με τα τρένα υλικά, οι δε συνεχείς αναζωπυρώσεις με τον ρυθμό και την εικόνα που είχαν, αποδεικνύουν πέραν πάσης αμφιβολίας την παρουσία ιδιαίτερα εύφλεκτων καυσίμων σε υγρή μορφή».
Η «αλλοίωση» του πεδίου των ερευνών
Στην έκθεση του κ. Κοκοτσάκη, κατατέθηκαν συμπληρωματικά στοιχεία, σχετικά με την «αλλοίωση», όπως αναφέρεται, του πεδίου των ερευνών, ενώ γίνεται λόγος για «πρωτοφανή (για τέτοιας κλίμακας περιστατικό) σπουδή, ουσιαστικής καταστροφής του πεδίου συμβάντος στο σύνολό του (έδαφος-υπέδαφος, αντικείμενα, παρελκόμενα κ.λπ.)» η οποία «αποστέρησε ουσιαστικά και αμετάκλητα, στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να αποδείξουν και να στοιχειοθετήσουν με ακρίβεια το υλικό το οποίο προκάλεσε το φαινόμενο αυτό και στέρησε την ζωή σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων».
Ο κ. Κοκοτσάκης χαρακτηρίζει την «αλλοίωση» του χώρου απολύτως «σχεδιασμένη» αφού «δεν υπήρξε ποτέ καταγραφή και περιγραφή των υλικών και πειστηρίων και του χώρου στον οποίο βρίσκονταν τα αντικείμενα».

Η «αλλοίωση» αυτή του χώρου, και ιδιαίτερα η αφαίρεση οργανικών υλών (εδάφους και υπεδάφους), σύμφωνα με την ομάδα του κ. Κοκοτσάκη «προσομοιάζει με πρωτόκολλο εφαρμογής μέτρων υγειονομικής εξυγίανσης που μολύνθηκε από διαρροή χημικών ουσιών», ενώ επισημαίνεται πως δεν διερευνήθηκε ο λόγος της παρουσίας αναρμοδίων, εντός του στενού πυρήνα του περιστατικού, από τις πρώτες στιγμές και οι οποίοι εμφανώς δεν είχαν ως σκοπό την έρευνα και διάσωση ανθρώπων».
Το παρακάτω απόσπασμα από την έκθεση είναι πραγματικά ανατριχιαστικό:
23.18.48: Μετά από παρέλευση 20 δευτερολέπτων από την σύγκρουση, η συσκευή κινητού τηλεφώνου μέσω της ενεργοποίησης της εφαρμογής ανίχνευσης σύγκρουσης, όπως περιγράφουμε στην ήδη υποβληθείσα έκθεση απομαγνητοφώνησης, αρχίζει την αποστολή μηνύματος γεωεντοπισμού και ταυτόχρονα καταγράφει και αποστέλλει όλους τους ήχους γύρω και σχετικά κοντά της συσκευής.
23.18.48: Εμφανίζονται εκτινάξεις αντικειμένων από την εστία αριστερά στο πλάνο της οθόνης (αριστερά ως προς την γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη και αριστερά του τούνελ προς την ίδια κατεύθυνση), θέση στην οποία κατέληξε μετά την σύγκρουση τμήμα της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
23.19.13.: Πρώτη μεγάλη αναζωπύρωση στην εστία της επιβατικής με φλόγες και πίδακες φωτιάς. Τότε στο καταγεγραμμένο ηχητικό ακούγεται η φράση: «Δημήτρη κάνει κάτι».
23.19.21: Οι φλόγες μεγαλώνουν και τότε ακούγεται η καταγεγραμμένη φράση: «Δεν μπορώ αναπνεύσω».
23.19.32: Η πυρκαγιά μεγαλώνει με γλώσσες φωτιάς που ανέρχονται σε ύψος περίπου 15 μέτρων (προσομοίωση με το παρακείμενο ύψος του τούνελ).
23.19.43: Υφεση της πυρκαγιάς η οποία είναι σταθερή στο ίδιο σχετικά σημείο. Τότε ακούγεται η καταγεγραμμένη φράση: «Ναι; Βοήθεια, βοήθεια».
23.19.51: Νέα μεγάλη αναζωπύρωση στο ίδιο σχετικά (σε σχέση με την κάμερα) σημείο. Ακούγεται η ηχογραφημένη φράση: «Έχω ελάχιστο οξυγόνο».
23.20.00: Η αναζωπύρωση στο μέγιστο ύψος φλογών. Τότε ακούγεται η καταγεγραμμένη στο ηχητικό φράση: «Και εγώ σε αγαπώ».
23.20.08: Ύφεση καύσης. Νέα ανάφλεξη – αναζωπύρωση. Τότε ακούγεται η φράση: «Με πονάτε – με πονάτε».
Στο βίντεο απεικονίζεται πίδακας φωτιάς με πλευρικό άνεμο και κατεύθυνση αριστερά.(δυτικά) – Ύφεση της καύσης.
23.20.31: Νέα μεγάλη αναζωπύρωση. Ακούγονται αγωνιώδεις κραυγές και η φράση: «Βρε Δημήτρη».
23.20.54: Ενώ η ένταση της καύσης είναι αμείωτη ακούγονται κραυγές και η φράση «Βοήθεια, βοήθεια».
23.21: Υφεση φωτιάς.
23.21.08: Μεγάλη ανάφλεξη και ακούγονται αγωνιώδεις κραυγές.
23.21.12. Ενώ η καύση και οι φλόγες μεγαλώνουν ακούγεται η φράση απογοήτευσης: «Θα πεθάνουμε».
23.21.14. Ενώ η πυρκαγιά συνεχίζει με αυξανόμενη ένταση ακούγεται η φράση: «Μάρθη σ’ αγαπώ».
23.21.17: Ακούγεται η φράση «Με ακούς;».
23.21.22: Νέα μεγάλη επανάφλεξη με μεγάλες γλώσσες φωτιάς.
23.21.33: Παύση μηνύματος γεωεντοπισμού μέσω του κινητού τηλεφώνου προς το 112.
Δείτε ολόκληρη τη συμπληρωματική έκθεση Κοκοτσάκη που κατατέθηκε στον Εφέτη Ανακριτή: