Κτηνωδία απο μέλη του πληρώματος που πέταξαν 36χρονο από τον καταπέλτη του Blue Horizon.

Σοκαρισμένοι είναι οι επιβάτες του F/B ΕLYROS που ήταν ελλιμενισμένο στον Πειραιά δίπλα από το Blue Horizon και παρακολούθησαν ως αυτόπτες μάρτυρες το αποτρόπαιο περιστατικό που είχε ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό ενός 36χρονου άνδρα τον οποίο άνδρες του πληρώματος έσπρωξαν από τον καταπέλτη του πλοίου στην θάλασσα!
Συγκεκριμένα δύο μέλη του πληρώματος του Blue Horizon των έσπρωξαν βίαια για να τον πετάξουν από τον καταπέλτη και να τον βγάλουν από το πλοίο και οι επιβάτες επικοινώνησαν με το Λιμενικό Σώμα προκειμένου να καταγγείλουν το περιστατικό.
Επιβάτης του πλοίου ELYROS ήταν στο κατάστρωμα την ώρα που σημειώθηκε το επεισόδιο, κατήγγειλε σε ηλεκτρονικό μέσο ενημέρωσης:
«Υπήρχαν πολλοί άνθρωποι στο ELYROS που είχαν βγει στο κατάστρωμα για τσιγάρο και είδαν ολοκάθαρα το συμβάν. «Είδαν τους ανθρώπους από το πλήρωμα του Blue Ηorizon να σπρώχνουν τον άνδρα στην θάλασσα. Τον έσπρωξαν τρεις ή τέσσερις φορές πριν ανέβει η ράμπα του πλοίου» και πρσθέτει ότι «περίπου δέκα λεπτά μετά την πτώση στη θάλασσα είδαμε το πτώμα του άνδρα να επιπλέει στο νερό».
«Εκείνη τη στιγμή πήρα τηλέφωνο στο Λιμενικό Σώμα και έκανα επώνυμη καταγγελία για το συμβάν. ‘Σπρώξανε τον άνθρωπο στη θάλασσα και πνίγηκε. Τον σκοτώσανε’ ήταν τα λόγια που μετέφερα στους λιμενικούς» δήλωσε και εμφανώς ταραγμένη σημείωσε ότι το πτώμα του επέπλεε για περίπου 30 λεπτά της ώρας μέχρι να το περισυλλέξουν.
Άλλος επιβάτης, ο Βασίλης Μικρόπουλος είπε:
«Τα είδαμε όλα καθαρά. Ήμασταν στα πενήντα μέτρα απόσταση. Τον έσπρωχναν και του έλεγαν να φύγει» τονίζει στις δηλώσεις του.
Λόγω του περιστατικού το πλοίο απέπλευσε με καθυστέρηση, αφού είπαν ψέματα στους επιβάτες.
«Ενημερώνουμε τους κυρίους επιβάτες ότι η καθυστέρηση απόπλου του πλοίου οφείλεται σε περιστατικό που έγινε στο λιμάνι του Πειραιά. Το πλοίο δεν έχει καμία ευθύνη για το συμβάν. Ευχαριστούμε για την κατανόηση» ήταν η ενημέρωση που έλαβαν οι επιβάτες του πλοίου ενώ το «Blue Horizon» είχε λάβει εντολή να επιστρέψει στο λιμάνι του Πειραιά, σε μια αδιανόητα προκλητική απόπειρα του πληρώματος να αποσιωπήσει το περιστατικό και να αποκρύψει τις ευθύνες του πληρώματος που έσπρωξαν από τον καταπέλτη τον 36χρονο επιβάτη που βρήκε τραγικό θάνατο.
Οι Ευθύνες βαραίνουν όλους όσους που προσπάθησαν να αποκρύψουν το περιστατικό και όχι μόνο.
Από το πρώτο βίντεο ακούγονται οι επιβάτες να σχολιάζουν μετά την ψευδή ανακοίνωση του πληρώματος: «…Μα για ένα εισιτήριο;». Και όπως όλοι όσοι έχουν ταξιδέψει με πλοία γνωρίζουν, το εισιτήριο για τον επιβάτη ή το αυτοκίνητο μπορεί να εκδοθεί και εν πλω, μέσα στο λογιστήριο του πλοίου.
«Έλα ρε π… τον πέταξε από τον καταπέλτη και πέθανε;» σχολιάζει ένας από τους αυτόπτες μάρτυρες και άλλος προσθέτει: «Τον πήρε μάλλον η προπέλα και βούλιαξε…».
Στο βίντεο φαίνεται ο 36χρονος να έχει χάσει τις αισθήσεις του καθώς δε δείχνει ικανός να προσπαθήσει έστω να αντιδράσει, αν και κάτι τέτοιο θα ήταν ούτως ή άλλως εξαιρετικά δύσκολο δεδομένου πως τον είχε «πάρει» η δίνη που δημιουργούν τα απόνερα από τις προπέλες του πλοίου.
– η εγκατάλειψη τραυματία
– η συγκάλυψη των συναδέλφων
– η εντολή να μην σταματήσει το καράβι τις μηχανέςΔΕΝ είναι αμέλεια. Είναι έγκλημα!#bluehorizon #bluestar pic.twitter.com/k5V3Z9gCSr— VeRDe (@VeRDe_GR) September 5, 2023
Άνθρωπος στη θάλασσα
Εάν κάποιος βρεθεί στη θάλασσα πρέπει να πραγματοποιήθει μια σειρά ενεργειών οι οποίες αφενός θα ειδοποιήσουν τους επιβαίνοντες στο σκάφος για την πτώση του, αφετέρου θα τον προφυλάξουν από τα στοιχεία της φύσης μέχρι να βρεθεί ξανά ασφαλής πάνω σε αυτό. Η διατήρηση της ψυχραιμίας του ανθρώπου στη θάλασσα είναι το πιο σοβαρό απαιτούμενο ώστε η περισυλλογή του να είναι ταχεία και ασφαλής. Εάν προσπαθήσουμε να κατατάξουμε αξιολογικά τις ενέργειες του, τότε αυτές θα πρέπει να είναι:
- Να ειδοποιήσει με φωνές ή την σφυρίχτρα τους επιβάτες του σκάφους για την πτώση του στη θάλασσα και να διατηρήσει την ψυχραιμία του. Εάν φορά φουσκωτό σωσίβιο να ενεργοποιήσει το μηχανισμό που θα το φουσκώσει ή στη περίπτωση που δεν διαθέτει τέτοιο μηχανισμό, να το φουσκώσει από το ειδικό στόμιο.
- Να διατηρήσει οπτική επαφή με το σκάφος ώστε να βρίσκεται σε εγρήγορση για τη διαδικασία περισυλλογής ή προκειμένου να δώσει ακριβείς οδηγίες στο σκάφος όταν τον πλησιάσει ή όταν ο εντοπισμός του είναι δυσχερής λόγω κυματισμού ή νύχτας, χρησιμοποιώντας κάθε διαθέσιμο μέσο στη κατοχή του.
- Να προστατευθεί από τα στοιχεία της φύσης: κυματισμό και κρύο, λαμβάνοντας την κατάλληλη θέση η οποία θα οδηγήσει στη διατήρηση των δυνάμεων του. Η λήψη της λεγόμενης και ως εμβρυϊκής στάσης με τα χέρια τυλιγμένα στο κορμό του σώματος και τα πόδια διπλωμένα προς την κοιλιά μειώνουν τις απώλειες ενέργειας. Εάν κάνει κρύο πρέπει να διατηρήσει τα ρούχα και τα παπούτσια του και να τα αφαιρέσει μόνο εάν τον εμποδίζουν στην προσπάθεια του να μείνει στην επιφάνεια. Πρέπει επίσης να φορέσει την κουκούλα του προκειμένου να ελαχιστοποιήσει την απώλεια της θερμότητας του σώματος από το κεφάλι. Η κουκούλα επίσης λόγω του συνήθους έντονου χρώματός της εξυπηρετεί και για τον ευκολότερο εντοπισμό του. Σε περίπτωση πολλαπλών ταυτόχρονα ανθρώπων στη θάλασσα ο εναγκαλισμός τους εξυπηρετεί προς τον ίδιο σκοπό. Πρέπει επίσης να προσπαθήσει να κρατήσει ανοικτές τις αεροφόρους οδούς του και να ελαχιστοποιήσει την κατάποση θαλασσίου νερού. Η θέση του σώματος με την πλάτη στο κύμα, θα μειώσει την πιθανότητα κατάποσης θαλάσσιου νερού.
- Να κάνει οικονομία κινήσεων καθώς η ανάδευση του νερού που προκαλείται με την κολύμβηση απομακρύνει το ζεσταμένο από το ανθρώπινο σώμα νερό φέρνοντας κοντά του πιο ψυχρό, ενώ επιταχύνεται έως και 82 φορές την κατανάλωση θερμίδων. Πρέπει να σημειώσουμε ότι ο ναυαγός ακόμη και εάν φορά σωσίβιο, δεν μπορεί με ευκολία να κολυμπήσει. Πολύ περισσότερο δε, δεν μπορεί με ευκολία να ανελκυθεί πάνω σε σκάφος, όπως με δραματικό τρόπο επιβεβαίωσε έρευνα του έγκυρου αμερικανικού περιοδικού Soundings.
Αρχικές ενέργειες
Η άμεση αντίδραση έχει ιδιαίτερη σημασία για την επιτυχή έκβαση της προσπάθειας για την περισυλλογή του. Από τη στιγμή που κάποιος θα πέσει στη θάλασσα οι κινήσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα είναι:
- Ο πρώτος που θα το αντιληφθεί φωνάζει: άνθρωπος στη θάλασσα
- Ορίζεται άμεσα κάποιος ο οποίος τον παρακολουθεί διαρκώς και δεν τον αφήνει ούτε στιγμή από τα μάτια του, δείχνοντας πάντα με το χέρι του προς τη διεύθυνση του ναυαγού. Πρέπει να είναι σίγουρος ότι τον βλέπει και όχι να νομίζει ότι τον βλέπει!
- Πετάμε σωσίβιο, ή σωσίβια ή τα μπαλόνια, ή οτιδήποτε έχει ικανή πλευστότητα προκειμένου να βοηθήσει τον ναυαγό να μείνει στην επιφάνεια, αλλά και να οριοθετήσει την περιοχή του ατυχήματος. Το dan buoy το πετάμε ή αμέσως τότε, ή στην πρώτη αποτυχημένη προσέγγιση δίπλα από τον ναυαγό.
- Παράλληλα, και εφόσον υπάρχει ικανός αριθμός ατόμων, μέλος του πληρώματος εκπέμπει το σήμα επείγοντος May Day May Day May Day με το VHF του σκάφους. Εάν υπάρχει στο σκάφος συσκευή GPS σημειώνουμε το ακριβές στίγμα ή εάν η συσκευή έχει τέτοια λειτουργία, πατάμε το κουμπί MOB (Man Overboard).
Στη συγκεκριμένη περίπτωση ευθύνη έχει και ο Καπετάνιος.

Πλάνα λίγο μετά την διάπραξη του εγκλήματος από τους ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ του #bluehorizon!
👉Τους μπουζούριασαν όλους κ αναμένουμε την εσχάτη των ποινών σύντομα χωρίς..παρεμβάσεις εφοπλιστών για να"πεσουν στα μαλακά!"
ΣΚΟΤΩΣΑΝ με μίσος έναν αθώο άνθρωπο κ έκαναν σαν να μην ντρεχει τίποτα! pic.twitter.com/AMedKrNk73— Καθίκι (@KYTKYTKYTKYTKYT) September 5, 2023
Το περιστατικό είναι τρομακτικό δεν έχει συμβεί ξανά στα χρονικά ή έχει συμβεί και δεν είχαμε βίντεο να το διαπιστώνει.
Το λέμε αυτό διότι ένας νέος άνθρωπος έχασε τη ζωή του κυριολεκτικά για ένα εισιτήριο. Αξίζει ζωή του ένα εισιτήριο; Ένα εισιτήριο μάλιστα το οποίο θα μπορούσε πολύ εύκολα με ηρεμία στα επόμενα λεπτά να το εκδώσει από το λογιστήριο του πλοίου;
Φυσικά τίποτα απο αυτά δεν συνέβει και οι ευθύνες είναι πολλές, φυσικά όχι για το πλοίο που είναι μάζα σίδερα και το οποίο απο μόνο του δεν έχει καμιά βούληση αλλα απο το τις όποιες εντολές του προσωπικού, των ιδιοκτητών και τον ίδιο τον Καπετάνιο του πλοίου.
Δείτε ακόμα: Οι φωτιές μπήκαν σχεδιασμένα για τα ντόπια συμφέροντα με την υπογραφή της κυβερνήσης