Η αληθινή ιστορία της Επανάστασης του 1821 και η δόλια παρερμηνεία της ανά τα χρόνια!

Το 1838, 17 χρόνια μετά από την κήρυξη της Επανάστασης του 1821, η κυβέρνηση του «ελέω Θεού βασιλέα Οθωνα Βίτελσμπαχ, για να κόψει κάθε δεσμό με την Α΄ Εθνική Συνέλευση της Επιδαύρου, που ψήφισε πολίτευμα δημοκρατικό, αυθαίρετα μετέθεσε την επέτειο στις 25 Μαρτίου. Αυτό έγινε σε συνεργασία με το Εκκλησιαστικό κατεστημένο (επιλέχθηκε η 25 Μαρτίου ωστε να ταυτιστεί η επέτειος με τον “Ευαγγελισμό της Θεοτόκου” και να πάρει θρησκευτική απόχρωση).
Η πλαστή ημερομηνία που κατασκεύασαν οι Βαυαροί, μαζί το ιερατείο, δεν έχει σχέση με τα πραγματικά γεγονότα, αφού ο μεν Α. Υψηλάντης (αρχηγός της Φιλικής Εταιρίας) κήρυξε την Επανάσταση στη Μολδοβλαχία από τις 22 Φεβρουαρίου, στη δε Πελοπόννησο ο Φιλικός Π. Καρατζάς ύψωσε τη σημαία της Επανάστασης στην Πάτρα στις 21 Μαρτίου (ακολούθησε η Καλαμάτα στις 23/3, κ.α.).
Για να στηριχθεί η ψευτοεπέτειος κατασκευάστηκε και ο μύθος της Αγίας Λαύρας για την 25η Μαρτίου και την δήθεν συμμετοχή του Π.Π.Γερμανού. Ο ίδιος ο Γερμανός όχι μόνο δεν κήρυξε καμία επανάσταση στην Αγία Λαύρα αλλά εκείνη την περίοδο βρισκόταν στην Πάτρα (μαζί με άλλους προκρίτους), με σκοπό την καθιέρωση της εξουσίας τους σε βάρος των Φιλικών, που είχαν αρχίσει την ένοπλη εξέγερση στην πόλη.

Ακόμα και ο ίδιος ο Γερμανός δεν αναφέρει λέξη στα απομνημονεύματα του για αυτό το παραμύθι. Η κυρίαρχη τάξη κατασκεύασε δικές της πηγές και έκανε προπαγάνδα με ομιλίες σε σχολεία, λειτουργίες, πίνακες κλπ. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της προπαγάνδας που κατασκεύασε την δήθεν επέτειο είναι ο γνωστός πίνακας του ζωγράφου Θ.Βρυζάκη (1814–1878) που δείχνει τον Π.Πατρών Γερμανό (δηλαδή την επίσημη Εκκλησία), να “ευλογεί” την έναρξη της Επανάστασης.
Ο πίνακας ήταν έργο του 1851, εποχή που ήδη είχε κλιμακωθεί η “ανακατασκευή” της ιστορίας απο τους εκκλησιαστικούς θεσμούς. Διαδόθηκε πλατιά μετά το 1854 και ήταν βασικό προπαγανδιστικό έργο της μυθοπλασίας για τον ρόλο της Εκκλησίας την περίοδο του 1821. Ο Βρυζάκης δεν ήταν τυχαία δημιουργός ο ενός τέτοιου έργου: Αφού φιλοτέχνησε τη προσωπογραφία του Όθωνα (1837), έκανε ανώτερες σπουδές στο Μόναχο, με μια μεγάλη υποτροφία (για 10 χρόνια) από τη Βαυαρική κυβέρνηση.

Απο το 1832 μέχρι το θάνατο του, ζούσε μόνιμα στην Γερμανία. Μάλιστα, έφτιαξε και άλλους πίνακες με παρόμοιο περιεχόμενο, ενώ όταν πέθανε στο Μόναχο, άφησε όλη την περιουσία του στην Εκκλησία (λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι μεγάλο μέρος του έργου του ήταν άμεσα συνδεδεμένο με αυτήν).

Το παραμύθι ότι στην Αγία Λαύρα υψώθηκε δήθεν το λάβαρο του ’21, ο Ουίλιαμ Μίλλερ το θεωρεί “παράδοσιν ποιητικήν”, ο Φιλήμων αποκαλεί “παχυλόν ψεύδος” ενω ο Σπυρίδων Τρικούπης γράφει: “Ψευδής είναι η εν την Ελλάδι επικρατούσα ιδέα ότι εν τη Μονή της Αγίας Λαύρας ανυψώθη κατά πρώτον η σημαία της Επανάστασης“. Τέλος, ο Τζορτζ Φίνλεϊ :”Επικρατεί γενική γνώμη στην Ελλάδα ότι φθάνοντας στη Μονή της Αγίας Λαύρας οι προύχοντες και οι δεσποτάδες κηρύξανε την επανάσταση.
Αυτό δεν είναι σωστό. Επιδιώκανε να καθησυχάσουνε τις υποψίες των Τούρκων στα Καλάβρυτα και στη Βοστίτσα”. Το μόνο καθήκον όλων όσων σέβονται την ιστορική αλήθεια, είναι η αποκατάσταση της πραγματικής ιστορίας του 1821 και με τις πραγματικές ημερομηνίες και γεγονότα που όρισε με τον αγώνα του ο Ελληνικός λαός και όχι οι Βαυαροί, η ντόπια εξουσία στην Ελλάδα και οι ρασοφόροι συνεργάτες της, που κατασκεύασαν μια επέτειο για να ταιριάζει με τα συμφέροντα τους.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες στο βίντεο: