Μια εταιρεία Woke εμπνευσμένη απο το “1984” του Όργουελ, σχεδιάζει να αντικαταστήσει τις «βίαιες» φράσεις και ιδιωματισμούς με γλώσσα συμβατή με την ηλιθιότητα της εποχής μας.

Μια εταιρεία τεχνολογίας ευαισθητοποιήθηκε με τις προσπάθειες της Woke προπαγάνδας του κατεστημένου και αποφάσισε να την ενισχύση περισσότερο. Η εταιρία Golden State με έδρα την Καλιφόρνια σχεδιάζει να αντικαταστήσει φράσεις και ιδιωματισμούς στην καθημερινή γλώσσα που φέρεται να είναι «βίαιες».
Το InfoWars ανέφερε ότι η Phenomenex εξέδωσε έναν οδηγό, με τίτλο «Evolving from Violent Language», σύμφωνα με αυτή την προσπάθεια που συντάχθηκε από την Anna Taylor, διευθύντρια επικοινωνίας της εταιρείας. Έχει σκοπό να προωθήσει την διαφορετικότητα και την ισότητα.
«Ο οδηγός απευθύνεται σε αυτούς που θα ήθελαν να αντικαταστήσουν ιδιωματισμούς που έχουν ως επί το πλείστον βίαιο πλαίσιο με πιο θετική και περιεκτική γλώσσα», δήλωσε η Taylor. Πρότεινε αρκετές αντικαταστάσεις για ορισμένα ιδιώματα που φαίνονται αρκετά χαζά, ώστε να ταιριάζουν καλύτερα με την Woke προπαγάνδα.
Αντί για «σκοτώστε δύο πουλιά με μια πέτρα», πρότεινε τη χρήση «ταΐστε δύο πουλιά με μια πέτρα…». Το βίαιο «γρονθοκοπώ» πρέπει να αντικατασταθεί με το «προχωρώ» το οποίο προτάθηκε ως αντικατάσταση (προφανώς) για να «απαλύνει το χτύπημα».
Το βίαιο “take a guess” που σημαίνει “μάντεψε” προτάθηκε να αντικατασταθεί με το “to take a shot in the dark” που σημαίνει “ρίξε μια βολή στο σκοτάδι” (;) Οι εργαζόμενοι έλαβαν οδηγίες να «στέλνουν» email σε συναδέλφους αντί να «πυροβολούν» email όπως χρησιμοποιείται σαν έκφραση στην Αμερική…
Ο Frank Furedi, ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Κεντ στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχολίασε την πρωτοβουλία λέγοντας: «Αποδίδουν σε αυτές τις φράσεις τα χειρότερα δυνατά κίνητρα, αντί να κάνουν ένα βήμα πίσω και να δουν ότι αυτές οι εκφράσεις δεν έχουν καμία σχέση με βίαιη πρόθεση».
Αυτή η αστυνόμευση του λόγου δεν είναι για γέλια, προειδοποίησε ο Furedi.
«Μερικοί άνθρωποι μπορεί να θεωρήσουν αυτές τις προτάσεις υπερ-ξυπνήματος ως αβλαβείς ή ακόμη και διασκεδαστικές. Αλλά δεν είναι καθόλου έτσι γιατί ο επανασχεδιασμός της γλώσσας ανατρέπει τον τρόπο που σκεφτόμαστε και τον τρόπο ζωής μας. Υπάρχει μια τάση που διογκώνεται, με ανησυχητικό τρόπο και αλλάζει τη σημασία των λέξεων».
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι woke παριστάνουν την αστυνομία ομιλίας
Τον Ιούνιο του 2021, το Summit News ανέφερε ότι το Πανεπιστήμιο Brandeis στη Μασαχουσέτη απαγόρευσε ορισμένες λέξεις που θεωρεί ως «βίαιες» ή «ρατσιστικές». Αντιθέτως, πρότεινε ήπιες εναλλακτικές λύσεις στις απαγορευμένες λέξεις για να αποφευχθεί η προσβολή οποιουδήποτε.
Το πιο αξιοσημείωτο ήταν η απαγόρευση του όρου «προειδοποίηση σκανδάλης», ο οποίος απαγορεύτηκε επειδή η λέξη «σκανδάλη» έχει συνδέσεις με όπλα για πολλούς ανθρώπους. Αντιθέτως, πρότεινε τις φράσεις “προειδοποίηση περιεχομένου” ή “απόθεση” ως εναλλακτικές.
Το ιδίωμα «δεν κάνετε για την ομάδα» απαγορεύτηκε επίσης επειδή φέρεται ότι μοιάζει με την «επιβλαβή ιστορία που είχε τις ρίζες της στη βίαιη απομάκρυνση των αυτόχθονων πληθυσμών από τη γη τους». Το πανεπιστήμιο προέτρεψε τη χρήση του όρου «διαφωνώ με την ομάδα» ως πολιτικά ορθότερο που αποφεύγει και τις βίαιες εντάσεις…
Ακόμη και ο φαινομενικά αβλαβής «εμπειρικός κανόνας» αντικαταστάθηκε, με τον όρο «γενικός κανόνας» γιατί όπως ειπώθηκε αυτή η έκφραση προέρχεται από έναν παλιό βρετανικό νόμο που επέτρεπε στους άνδρες να χτυπούν τις γυναίκες τους με λεπτά ραβδιά», εξήγησε το πανεπιστήμιο.
Ένας «ανάπηρος» πρέπει να λέγεται «άτομο με αναπηρία», ενώ το άτομο «σε αναπηρικό αμαξίδιο» πρέπει να είναι ένα «άτομο που χρησιμοποιεί αναπηρικό καροτσάκι». Ένας τοξικομανής πρέπει να αποκαλείται «άτομο με διαταραχή χρήσης ουσιών», ένας άστεγος πρέπει να ονομάζεται «άτομο που βιώνει ανασφάλεια στέγασης….» και μια πόρνη πρέπει να ονομάζεται «άτομο που ασχολείται με την σεξουαλική εργασία».
Το Summit News ανέφερε επίσης στην έκθεση ότι το πανεπιστήμιο ενθαρρύνει τους φοιτητές και τα μέλη ΔΕΠ να υποβάλουν περαιτέρω «καταπιεστικά λόγια» προς απαγόρευση.
Οι χρήστες κοινοποίησαν τις νέες οδηγίες του Brandeis στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πολλούς να τις συγκρίνουν με τη την “Νέα Ομιλία” που αναφέρεται στο κλασικό μυθιστόρημα του George Orwell «1984».
Τι είχε πει ο George Orwell για την “Νέα Ομιλία” – στο βιβλίο του “1984”;
Το προφητικό πλέον “1984” του Όργουελ (αφού έχουν αντιγράψει σχεδόν στα πάντα) φωτίζει με το συγκεκριμένο απόσπασμα το θέμα της γλώσσας, όπως διαμορφώνεται στη νέα εποχή, που φτάσαμε να την διανύουμε σήμερα.
“Η πενία της γλώσσας έχει σκοπό την σύνδεσή της με το στένεμα της σκέψης”, κάτι που ακούγεται εφιαλτικό αλλά το βλέπουμε να συμβαίνει.
“Ο μεγάλος αδελφός” του Όργουελ, ή αλλιώς big brother, είναι και πάλι εδώ, στις οθόνες μας, αποχαυνώνοντας τις νεαρότερες ηλικίες και η γλώσσα, που είναι συνυφασμένη μ΄αυτό που ονομάζουμε σκέψη και εθνική ταυτότητα, φθίνει επικίνδυνα…
Απόσπασμα απο το “1984”.
«Πώς πάει το Λεξικό;» είπε ο Γουίνστον, υψώνοντας τη φωνή του για ν΄ ακουστεί.
«Αργεί», είπε ο Σάιμ. «Βρίσκομαι στα επίθετα. Είναι συναρπαστικό».
Έλαμψε αμέσως μόλις έγινε λόγος για τη Νέα Ομιλία. Έσπρωξε από μπροστά του τη γαβάθα, πήρε το ψωμί στο ένα ντελικάτο χέρι και το τυρί στο άλλο, κι έσκυψε πάνω στο τραπέζι για να μπορεί να μιλάει χωρίς να φωνάζει.
«Η Ενδεκάτη Έκδοση είναι η οριστική» είπε. Δίνουμε στη γλώσσα την τελική της μορφή, τη μορφή που θα έχει όταν κανείς δε θα μιλάει άλλη γλώσσα. Όταν τελειώσουμε, άνθρωποι σαν κι σένα θα πρέπει να την μάθουν απ΄αρχής. Πιστεύεις, θα έλεγα, ότι η κύρια δουλειά μας είναι να εφεύρουμε νέες λέξεις. Αλλά δε συμβαίνει καθόλου κάτι τέτοιο. Καταστρέφουμε λέξεις – δεκάδες, εκατοντάδες λέξεις κάθε μέρα. Πετσοκόβουμε τη γλώσσα ως το κόκκαλο. Η Ενδεκάτη Έκδοση δεν θα περιέχει ούτε μια λέξη που να μπορεί να θεωρηθεί απαρχαιωμένη πριν από το 2050».
Δάγκωσε πεινασμένα το ψωμί του, κατάπιε δύο μπουκιές και συνέχισε να μιλάει σχολαστικότατα. Το αδύνατο σκούρο πρόσωπό του είχε ζωντανέψει, τα μάτια του είχαν χάσει την ειρωνική τους έκφραση και είχαν γίνει ονειροπόλα.
«Ωραίο πράγμα η καταστροφή των λέξεων. Βεβαίως, το μεγάλο κόψιμο γίνεται στα ρήματα και τα επίθετα, αλλά υπάρχουν επίσης και εκατοντάδες ουσιαστικά που μπορούμε να ξεφορτωθούμε. Δεν είναι μόνο τα συνώνυμα∙ υπάρχουν επίσης και τα αντίθετα. Στο κάτω κάτω , ποιος ο λόγος ύπαρξης μια λέξης που απλώς είναι αντίθετη μιας άλλης; Μια λέξη εμπεριέχει από μόνη της το αντίθετό της. Πάρε, ας πούμε, τη λέξη “καλός”. Τι χρειάζεται η λέξη “κακός”; “Μηκαλός” είναι το ίδιο και καλύτερο γιατί είναι ακριβώς το αντίθετο του “καλός”, ενώ η άλλη λέξη δεν είναι.
Αν πάλι θέλεις μια λέξη πιο δυνατή από το “καλός”, τι νόημα έχει να υπάρχει ολόκληρη σειρά από αόριστες και άχρηστες λέξεις όπως “θαυμάσιος”, “υπέροχος” και όλα τα υπόλοιπα; Η λέξη “δίσκαλος” καλύπτει πλήρως την έννοια ή “τρίσκαλος” αν θέλεις κάτι ακόμα πιο έντονο.
Φυσικά, αυτούς τους τύπους τους χρησιμοποιούμε ήδη, αλλά στην τελική έκδοση της Νέας Ομιλίας δεν θα υπάρχει τίποτα άλλο. Στο τέλος όλη η θεωρία του καλού και του κακού θα καλύπτεται από έξι λέξεις μόνο, στην πραγματικότητα από μία και μόνη. Δε βλέπεις τι ομορφιά υπάρχει σ΄ αυτά, Γουίνστον; Φυσικά», πρόσθεσε αμέσως μετά, «η αρχική ιδέα ήταν του Μεγάλου Αδελφού».
Στο όνομα του Μεγάλου Αδελφού ένα είδος βλακώδους ενδιαφέροντος φάνηκε στο πρόσωπο του Γουίνστον. Ωστόσο ο Σάιμ παρατήρησε αμέσως κάποια έλλειψη ενθουσιασμού.
«Δεν εκτιμάς αληθινά τη Νέα Ομιλία», είπε σχεδόν θλιμμένα.
«Ακόμα και όταν την γράφεις, εξακολουθείς να σκέφτεσαι στην Παλαιά Ομιλία. Διάβασα μερικά από τα άρθρα τα οποία γράφεις πού και πού στους Τάιμς. Είναι αρκετά καλά, αλλά είναι μεταφράσεις. Κατά βάθος, θα προτιμούσες να παραμείνεις πιστός στην Παλαιά Ομιλία, μ’ όλη την αοριστολογία της και τις άχρηστες αποχρώσεις των εννοιών. Δεν συλλαμβάνεις την ομορφιά της καταστροφής των λέξεων. Το ξέρεις ότι η Νέα Ομιλία είναι η μόνη γλώσσα στον κόσμο που το λεξιλόγιό της λιγοστεύει κάθε χρόνο;»
Ο Γουίνστον το ήξερε, φυσικά. Χαμογέλασε συγκαταβατικά, έτσι τουλάχιστον έλπιζε, μιας και δεν είχε εμπιστοσύνη στον εαυτό του για να μιλήσει. Ο Σάιμ δάγκωσε άλλη μια μπουκιά από το μαυριδερό ψωμί, μάσησε γρήγορα και εξακολούθησε:
«Δεν βλέπεις ότι ο όλος σκοπός της Νέας Ομιλίας είναι να στενέψει τα όρια της σκέψης; Στο τέλος θα κάνουμε κυριολεκτικά αδύνατο το έγκλημα της σκέψης, γιατί δεν θα υπάρχουν λέξεις για να τις εκφράσει κανείς. Κάθε γενική έννοια που μπορεί ποτέ να χρειαστεί θα καλύπτεται από μια μόνο λέξη, το νόημα της οποίας θα είναι αυστηρά καθορισμένο και όλες οι παραπλήσιές της έννοιες θα έχουν εκλείψει και ξεχαστεί. Ήδη, στην Ενδέκατη Έκδοση, δεν απέχουμε πολύ απ΄ αυτό το σημείο. Αλλά η διαδικασία θα συνεχίζεται και πολύ αργότερα, όταν εσύ κι εγώ θα ‘χουμε πεθάνει. Κάθε χρόνο θα έχουμε ολοένα και λιγότερες λέξεις, και οι ορίζοντες της συνείδησης ολοένα και θα στενεύουν.
Σχόλιο συντάκτη:
Το μόνο σίγουρο είναι πως σε μια εποχή παγκόσμιας ψύχωσης πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Ευτυχώς που αρκετός κόσμος ανήκει στους λεγόμενους “ψεκασμένους” και μάλλον θα γλιτώσει απο αυτή την παράνοια.
Αν στη σημερινή εποχή πεις για παράδειγμα πως πρέπει να προβούμε σε «μαζική αυτοκτονία» των ηλικιωμένων είναι πολιτικά ορθό, ή ακόμα και επιστημονικά τεκμηριωμένο, και δεν παραπέμπει σε βία όπως για παράδειγμα η φράση: «δεν κάνετε για την ομάδα» ή «εμπειρικός κανόνας» που παραπέμπουν σε βία.
Δυστυχώς έχουμε ακόμα να δούμε πολλά κι αυτό είναι μόνο η αρχή, οπότε ψηλά το ηθικό και θα καταφέρουμε να βγούμε όχι απλά αλώβητοι αλλα και νικητές της αντινόησης – εξάλλου ο Αντίνοος της εποχής μας, είναι ένας τύπος εξαιρετικά γελοίος για να είναι δύσκολος!
Δείτε επίσης: Λογοκρισία: Ο πόλεμος της πληροφορίας στον 21ο αιώνα!